Vinnaren av Varbergs Draknäste 2019 tar emot pris och blommor.

Lyckat draknäste

I tisdags anordnades den andra upplagan av Varbergs Draknäste som även i år blev en succé!

Bolag och startupföretag pitchade sina affärsidéer på scen framför investerarpanelen (de så kallade Drakarna) och utställare ställde ut i montrar i utställningshallen. Drakarna korade The Folklore Company till årets vinnande bolag. Investerarpanelens motivering:

För en genomarbetad pitch, som visar på internationell räckvidd med ett nytt och spännande grepp i en väldigt traditionell bransch.

Bipack UF röstades fram till årets vinnande studentföretag. Stort grattis! Draknästet mögliggjordes i samarbete med Campus Varberg, Potential.vbg och Connect Region Väst och finaniserades med stöd av Interreg ÖKS genom projektet Scandinavian Growth Creators (SGC)

Stort tack till alla involverade i årets Draknäste. Vi ser mycket fram emot nästa år!

Campus Varberg logotyp.Potential.vbg logotyp.Connect logotyp.Interreg Öresund-Kattegatt-Skagerrak, medfinansieras av Europeiska unionen, logotyp.

Draknäste är en aktivitet som finansieras med stöd av Campus Varberg, Potential.vbg, Connect Region Väst och Interreg ÖKS genom projektet Scandinavian Growth Creators vid Alexandersoninstitutet.