I tisdags anordnades den andra upplagan av Varbergs Draknäste som även i år blev en succé!

Bolag och startupföretag pitchade sina affärsidéer på scen framför investerarpanelen (de så kallade Drakarna) och utsällare ställde ut i montrar i utställningshallen. Drakarna korade The Folklore Company till årets vinnande bolag . Investerpanelens motivering:

För en genomarbetad pitch, som visar på internationell räckvidd med ett nytt och spännande grepp i en väldigt traditionell bransch.

Bipack UF röstades fram till årets vinnande studentföretag. Stort grattis! Draknästet mögliggjordes i samarbete med Campus Varberg, Potential.vbg och Connect Region Väst och finaniserades med stöd av Interreg ÖKS genom projektet Scandinavian Growth Creators (SGC)

Stort tack till alla involverade i årets Draknäste. Vi ser mycket fram emot nästa år! Läs mer om Varbergs Draknäste här

Loggor 190906 1